fbpx

בנייה מסורתית באדמה

סדנה מיוחדת שבה נלמד להכין תערובת הנקראת ׳קוב׳ מאדמה, חול וקש לפי מסורת עתיקה תוך כדי ריקוד ושירה קצבית

״תַּרְבּוּתֵנוּ הָעֲתִידָה, עִם כָּל הַמִּתְיַחֵס לָזוֹ, צְרִיכָה לִצְמוֹחַ מִן הָאֲדָמָה, מִן הָעֲבוֹדָה עַל הָאֲדָמָה.״

אנחנו דורכים עליה. לרוב מתעלמים ממנה. ובכל זאת היא ממשיכה להעניק לנו חיים. שימו לב אל האדמה, שממנה באנו ואליה נשוב. כי ״מה הבן אדם בסך הכול, חתיכת בוץ מתוחכם פורטת על נבל״. נסו ללכת עליה יחפים והרגישו איך הלב הפועם של החיים מזרים בכם אנרגיה של אהבה ובריאות חיונית. בספרו האוטוביוגרפי 'סיפור ניסויי עם האמת', מספר בהתלהבות מהטמה גנדי הקדוש איך מכל אלפי הרפואות האלטרנטיביות או הקונבנציונליות שניסה על עצמו ושתיעד בקפדנות בעשרות יומניו, לא הצליח למצוא מרפא טוב יותר לגוף ולנפש מהנחת אדמה רטובה על הבטן למשך לילה שלם.

סדנה מיוחדת שבה נלמד להכין תערובת הנקראת ׳קוב׳ מאדמה, חול וקש לפי מסורת עתיקה. תהליך הכנת התערובת הוא חוויה קהילתית ורב־חושית. שופכים את החומרים על יריעת ברזנט גדולה ומערבבים אותם לקוב אדמה באמצעות דריכה עם רגליים יחפות, תוך כדי ריקוד ושירה קצבית. מהתערובת שתיווצר נפסל פסלים, כלים, דמויות, אריחים, אבני מדרך ועוד. המגע עם האדמה והחומרים מחזיר אותנו לילדות ועוזר לנו לשקוע ולהתמסר לחוויה החושית.

הסדנה מתאימה ומומלצת גם להורים עם ילדים שרוצים לחוות זמן איכות יחד ולהתחבר דרך היצירה

ניתן לרכוש כרטיס רק לסדנא הזאת בקישור הזה

בהנחיית

שחף אלון אשת חינוך ואומנית אדמה. מטפלת ברפואה משלימה ובטבע תרפיה.