fbpx

אריק אינשטיין – שירי ארץ ישראל הישנה והטובה // יוצאי התיבה

בצהרי יום שישי ניפגש בחצר ירושלמית עתיקה, סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים ונשיר יחד שירים קסומים מהאלבומים ׳שירי ארץ ישראל הישנה והטובה׳ ׳שירים׳ של אריק אינשטיין עד שתרד השבת.

אָשִׁיר לָךְ שִׁיר עַתִּיק, נוֹשָׁן,
אָשִׁיר לָךְ זֶמֶר עַל שׁוֹשָׁן,
הָיֹה הָיוּ לִפְנֵי שָׁנִים
שְׁנֵי שׁוֹשַׁנִּים, שְׁנֵי שׁוֹשַׁנִּים.

אָשִׁיר לָךְ שִׁיר עַתִּיק, נוֹשָׁן,
אָשִׁיר לָךְ זֶמֶר עַל שׁוֹשָׁן,
הָיֹה הָיוּ לִפְנֵי שָׁנִים
שְׁנֵי שׁוֹשַׁנִּים, שְׁנֵי שׁוֹשַׁנִּים.

בצהרי יום שישי ניפגש בחצר ירושלמית עתיקה, סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים

ונשיר יחד שירים קסומים מהאלבומים ׳שירי ארץ ישראל הישנה והטובה׳ ׳שירים׳ של אריק אינשטיין עד שתרד השבת.

איה כורם
טל הפטר
ענבר זיגדון
רחל ירון

***
יום שישי 22.6 בשעה 13:00
בית אליאנס, כי"ח 5 ירושלים (בתוך חניון שוק מחנה יהודה)

***
כביש אחד בעד ילדים באירועים כי גם להם מותר וצריך לתת תרבות ואריק איינשטיין הוא גם ככה הילדות וההתבגרות ופס הקול של רובנו אי לכך ובהתאם לזאת, ילדים עד גיל 13 נכנסים חינם להופעה של אריק איינשטיין ביום שישי 🙂

***
לאריק איינשטיין שני פנים: רוקיסט ובועט מצד אחד, וזמר ממלכתי שמבצע יצירות שמזוהות עם יסודות המוסיקה הישראלית מצד שני. בין עשרות התקליטים שהוציא במהלך הקריירה המפוארת שלו, בולטת סדרת האלבומים 'ארץ ישראל הישנה והטובה'.

"ארץ ישראל הישנה והטובה", אלבומו התשיעי של איינשטיין והאלבום הראשון בסדרה, כלל עשרה שירים, תשעה מתוכם קאברים – אחד לשיר של איינשטיין עצמו, ושמונה לשירים עבריים מהקלאסיקה הישראלית, שזכו לעיבוד מחודש של שם טוב לוי והפכו, בעקבות האלבום, ללהיטים נצחיים.

"שירים", האלבום האחד-עשר של איינשטיין, ממשיך את אותה בחירה להחיות שירים ישראלים ישנים בביצועים חדשים ועשירים יותר. גם בו, בדומה ל'ארץ ישראל הישנה והטובה', כמעט ואין שירים חדשים והוא מורכב בעיקר מיצירות ישראליות מאת רחל המשוררת, לאה גולדברג ושלונסקי, לצד מלחינים כמו מרדכי אורלנד, משה וילנסקי ושמוליק קראוס. גם את האלבום הזה עיבד שם טוב לוי.

סדרת האלבומים טבעה מושג בתרבות הישראלית וקטלגה שירים מהסוג הזה תחת השם 'ארץ ישראל הישנה והטובה', שאיינשטיין הוא מהמזוהים איתו ביותר.

***
האירוע הוא כחלק מפסטיבל יוצאי התיבה #1 – פסטיבל מוזיקה עצמאי וחדש היוצא מן המילה העברית, מן התיבה.

את הפסטיבל הראשון אנו מקדישים לשישה אלבומי מופת של מוזיקאים עבריים שאנחנו ממש אוהבים: מאיר אריאל, אריק אינשטיין, ענבל פרלמוטר, נעמי שמר, גבריאל בלחסן ומאיר בנאי.

***
תמונה: אלונה איינשטיין