fbpx

מאיר אריאל – מודה אני // יוצאי התיבה

בלילה אחד, במרתף עתיק, סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים נבצע את אלבום המופת ׳מודה אני׳ של מאיר אריאל, מתחילתו ועד סופו

יִהְיֶה לָנוּ טוֹב, טוֹב מִטּוֹב, טוֹב מְאֹד,

זֶה מַתְחִיל כְּבָר בַּבֹּקֶר בַּבֹּקֶר

אַתְּ צוֹחֶקֶת אֵלַי

מִתּוֹךְ, מִתּוֹךְ הַשֵּׁנָה.

יִהְיֶה לָנוּ טוֹב, טוֹב מִטּוֹב, טוֹב מְאֹד,
זֶה מַתְחִיל כְּבָר בַּבֹּקֶר בַּבֹּקֶר
אַתְּ צוֹחֶקֶת אֵלַי
מִתּוֹךְ, מִתּוֹךְ הַשֵּׁנָה.

בלילה אחד, במרתף עתיק, סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים
נבצע את אלבום המופת ׳מודה אני׳ של מאיר אריאל, מתחילתו ועד סופו

שחר ואהוד אריאל
חי אפיק
יוסי בבליקי
שני פלג

יום רביעי 20.6 בשעה 20:00
בית אליאנס, כי"ח 5 ירושלים (בתוך חניון שוק מחנה יהודה)

***
לקראת עזיבתו את העולם, מאיר אריאל התחיל לדבר ישיר, חד ואישי יותר. בתהליך שהתחיל ב'רישומי פחם', האלבום המחאתי, הפוליטי והחתרני ביותר בקריירה שלו, דרך 'ברנרד ולואיז' שעוסק כולו במערכת היחסים של זוג אוהבים – ניצב 'מודה אני' במעמד מיוחד.

"מודה אני" ראה אור לאחר מותו של מאיר אריאל, והוא מורכב כמעט כולו, למעט שיר אחד, מהקלטות שנמצאו במחשב של מאיר, כולן בהקלטה מינימליסטית. הטקסטים האישיים והעיבודים הקטנים והביתיים הם המאפיינים של האלבום הזה, שהצליח לייצר להיטים שהגדול שבהם, שעל שמו האלבום, הוא אחד מלהיטיו הגדולים ביותר של אריאל.

למרות הפופולריות המסחרית של האלבום, לא מדובר באלבום קל לעיכול והוא רדיקלי, פוליטי ודתי בהרבה מאלבומיו הראשונים של אריאל, בדומה לשני האלבומים שקדמו לו. על הסקיצות הביתיות הוסיפו כלי נגינה מוסיקאים כמו משה לוי, שלום חנוך ואחרים, שעיבדו את האלבום.

***
הערב הוא חלק מפסטיבל יוצאי התיבה #1 – פסטיבל מוזיקה עצמאי וחדש היוצא מן המילה העברית, מן התיבה.
את הפסטיבל הראשון אנו מקדישים לשישה אלבומי מופת של מוזיקאים עבריים שאנחנו ממש אוהבים: מאיר אריאל, אריק אינשטיין, ענבל פרלמוטר, נעמי שמר, גבריאל בלחסן ומאיר בנאי.

***
תמונה: יובל רחמים